0
0

افزایش اعتماد به نفس در زنان

2153 بازدید
بهترین راهکار های افزایش اعتماد به نفس در زنان+[5 کتاب برتر]
5/5 - (1 امتیاز)

افزایش اعتماد به نفس زنان | چگونه یک زن قوی و با اعتماد به نفس باشیم

همانطور که در مقاله اعتماد به نفس چیست صحبت کردیم، داشتن اعتماد به نفس یکی از مهم ترین عوامل در جنبه های مختلف زندگی و موفقیت است. برای داشتن روابط خوب، برای راه اندازی کسب و کار، برای رشد و موفقیت و هر هدف دیگری اعتماد به نفس داشتن یکی از مهم ترین فاکتور هاست.

طبیعتا اعتماد به نفس در زنان هم یکی از موضوعات مهم است و با توجه به اینکه در هر جامعه ای، نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل میدهند، اعتماد به نفس داشتن آن ها میتواند به خیلی از مسائل کمک کند.

شاید بتوان گفت امروزه تعداد زنانی که به نسبت گذشته اعتماد به نفس بالایی دارند بیشتر شده و افرادی که تمایل به قوی تر کردن خود دارند روز به روز در حال افزایش است.

در این مطلب به موضوع راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان میپردازیم و سعی میکنیم چند کتاب هم در این زمینه به شما معرفی کنیم.

 

چرا زنان باید به دنبال افزایش افزایش به نفس خود باشند؟

طبیعتا یکی از اولین و مهم ترین دلایلی که نه تنها زنان، بلکه تمام افراد باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهند این است که بیشتر از ظرفیت و توانمندی های خودشان استفاده کنند و به نوعی از زندگی خود لذت ببرند.

زنانی که اعتماد به نفس بالاتری دارند رضایت از زندگی بالاتری دارند، در حوزه های کاری و مالی اقدام میکنند و موفقیت کسب میکنند.

در کنار این موارد، در نقش مادر هم میتواند نقش خود را بهتر ایفا کند و احتمالا همه موافق این قضیه باشیم که مادری که اعتماد به نفس بالاتری دارد، میتواند بهتر و موثرتر در تربیت و پرورش فرزند خود ظاهر شود.

چگونه یک زن قوی و با اعتماد به نفس باشیم

زنانی که اعتماد به نفس بالایی دارند چه ویژگی هایی دارند؟

رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون!

احتمالا شما هم با خانوم هایی برخورد کرده اید که در همان نگاه اول متوجه اعتماد به نفس بالای او شده اید. از طرز راه رفتن، لباس پوشیدن، صحبت کردن و …

آن ها معمولا نسبت به سایر افراد چهره و رفتاری آرام تر، فن بیانی قوی تر، و مهارت های ارتباطی بالاتری دارند.

نقاط ضعف خود را میشناسند و میپذیرند

تقریبا هیچ انسانی کامل نیست! افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند این قضیه را میدانند و میپذیرند، بر خلاف کسانی که اعتماد به نفس پایین تری دارند و معمولا سعی دارند که همه جوره کامل و بی نقص به نظر برسند.

افراد با عزت نفس و اعتماد به نفس بالا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی میکنند، و سعی میکنند در کنار پذیرش آن ها، برای بهتر شدن و برطرف کردن آن ها تلاش کنند و اقدام هایی را انجام دهند.

 

بعد از شکست عشقی دنیا به پایان نمی رسد!

طرز فکر بعضی از خانم ها این است که پس از پایان یک رابطه عاشقانه همه چیز در دنیا به آخر رسیده و آن ها دیگر به انتهای خط رسیده اند!

برخلاف این موضوع، خانم هایی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند به این موضوع فکر میکنند که زندگی همچنان در جریان است. همچنان فرصت ها و شانس هایی برای خوب زندگی کردن وجود دارد.

حتی یادم می آید در جریانی شنیده بودم خانمی به خاطر از دست دادن حیوان خانگی اش، برای مدت طولانی (شاید نزدیک به یکی، دو سال) زانوی غم بغل گرفته بود.

البته که گم کردن و از دست دادن یک حیوان خانگی ناراحت کننده است اما این که برای مدت طولانی در سوگ و حسرت آن بنشینیم کار چندان درستی به نظر نمیرسد.

 

راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان

در اینجا به سراغ راه ها و روش هایی میرویم که به کمک آن ها میتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، البته این نکته را در نظر داشته باشید که قرار نیست شما در عرض یک شب تغییر کنید و اسطوره اعتماد به نفس شوید.

افزایش اعتماد به نفس نیاز به زمان، تمرین مداوم و پشتکار دارد.

راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان

1) لایف استایل خود را تغییر دهید

شما با تغییر لایف استایل یا همان سبک زندگی تان میتوانید تغییر و تحولی در زندگی تان به وجود بیاورید که به افزایش اعتماد به نفس تان کمک کند.

اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که خب برای تغییر سبک زندگی ام باید چه کاری انجام دهم؟

 

2) برای بالا‌‌‌ رفتن اعتماد به نفس تان ورزش کنید

طبیعتا وقتی اسم تغییر سبک زندگی به وسط می آید یکی از بدیهی ترین چیزهایی که به یادش میفتیم ورزش کردن است! درست است، ورزش کردن یکی از ساده ترین کارهایی است که میتواند به افزایش اعتماد به نفس در زنان کمک کند.

البته این بدین معنی نیست که فقط خانم ها با هدف افزایش به نفس میتوانند ورزش کنند، بلکه آقایان هم میتوانند از این راه استفاده کنند، اما خب موضوع اصلی صحبت ما در اینجا خانم ها هستند..

ورزش کردن میتواند تاثیر زیادی در میزان خوشحالی و شادی شما داشته باشد علاوه بر اینکه به تناسب و زیبایی اندام شما هم کمک میکند.

زنان با اعتماد به نفس ورزش میکنند

3) هدف گذاری کنید و برای رسیدن به هدف برنامه داشته باشید

نکته بعدی برای تغییر سبک زندگی تان میتواند هدف گذاری و برنامه ریزی باشد.

در مطلب قبلی با عنوان اعتماد به نفس چیست گفتیم که اعتماد به نفس به نوعی از دو بال تشکیل میشود. یکی مهارت و دیگری باور به خودتان که میتوانید از آن مهارت استفاده کنید.

خب شما میتوانید برای خودتان هدف بگذارید که بر اساس علاقه، ارزش ها و رسات تان در زندگی یک مهارت را یاد بگیرید و برای آن برنامه ریزی کنید.

فرض کنید که شما علاقه زیادی به کار گرافیک و طراحی دارید، میتوانید تصمیم بگیرید که طی 6 ماه آینده میخواهید نرم افزار فتوشاپ یا ایلستریتور را تا حد قابل قبولی یاد بگیرید.

 

4) استفاده از زبان بدن را به درستی یاد بگیرید

وقتی صحبت از اعتماد به نفس می‌‌‌شود، ناخودآگاه بحث زبان بدن هم به میان می‌آید.

در اینجا بد نیست به برخی از نکاتی که رعایت آن میتواند به اعتماد به نفس شما کمک کند اشاره کنیم.

سعی کنید که استوار و صاف بایستید یا به قول خودمان قوز نکنید.

هنگام راه رفتن بی انگیزه و شل قدم برندارید طوری که به نظر برسد کشتی های‌تان غرق شده، بلکه با اقتدار و منظم قدم بردارید و سرتان را بالا بگیرید.

وقتی با شخصی صحبت میکنید، با او ارتباط چشمی برقرار کنید و چشم خود را ندزدید!

فرقی نمیکند که در حال صحبت کردن هستید یا در حال گوش دادن به صحبت های شخص مقابل، در هرصورت سعی کنید در چشم های او نگاه کنید، نه اینکه با تلفن همراه خودتان سرگرم شوید یا به زمین نگاه کنید.

البته طبیعتا منظور ما این نیست که به طرف مقابل زل بزنید! حتی شاید استفاده زیاد از این موضوع و خیره شدن بیش از حد شما هم باعث سوء تفاهم شود.

بلکه منظور ما این است که از ارتباط چشمی به درستی و کاملا طبیعی استفاده کنید.

زنان با اعتماد به نفس چگونه رفتار می کنند

کتاب در مورد افزایش اعتماد به نفس زنان

در مطلب معرفی کتاب اعتماد به نفس به معرفی کتاب های پرفروش مارکت با این موضوع پرداختیم که میتوانید آن مطلب رو هم مطالعه کنید.

اما در اینجا هم خیلی مختصر به معرفی چند مورد از این کتاب ها میپردازیم.

کتاب اعتماد به نفس اثر برایان تریسی

کتاب نیروی شگفت انگیز اعتماد به نفس برایان تریسی

 

کتاب اعتماد بنفس اثر باربارا دی آنجلیس

کتاب اعتماد به نفس باربارا دی آنجلس

 

کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

کتاب خودت باش دختر

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://naghmehelyasi.com/?p=4219
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
نغمه الیاسی فرد
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد افزایش اعتماد به نفس در زنان

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید